Elektroninių parduotuvių kūrimas

internetinių parduotuvių kūrimasElektroninių parduotuvių kūrimas yra įkandamas ne kiekvienam programuotojui. Nereikia būti genijumi, tačiau reikia turėti patirties kuriant panašius projektus, juo labiau, kad el. parduotuvės dažnai turi tam tikrų unikalių savybių ir funkcijų, kurios reikalauja ypatingo dėmesio. Ieškodami, kas gali kokybiškai sukurti el. komercijos projektą turėtumėte atkreipti dėmesį į kelis aspektus, kuriuos pateikiame žemiau.

  1. Atlikti darbai ir jų sudėtingumas. Jei įmonės 1/3 darbų yra el. parduotuvės, galima drąsiai teigti, kad šie kūrėjai yra patyrę ir padarys jums el. parduotuvę taip, kaip pageidausite. Bet tik taip, kaip pageidausite. Sumokėsite už tai vidutinę kainą, gausite galutinį produktą ir pirmines konsultacijas. Atkreipkite dėmesį į atliktų projektų sudėtingumą. Jei tai – paprasčiausios el. parduotuvės, reiškia jos gali būti tiesiog „kepamos“ konvejeriu. Jei yra ir sudėtingų, didelių parduotuvių, didelis pliusas…
  2. Naudojama el. komercijos platforma. Daugelis mano, kad nesvarbu, kuri el. komercijos platforma yra panaudota, kuriant el. parduotuvę. Tai klaidinga nuomonė dėl daugybės priežasčių. Tyrimai rodo, kad 2013 metais populiariausia el. komercijos platforma buvo Magento, VirtueMart, PrestaShop, ZenCart, osCommerce, OpenCart ir kiti. Tai pasauliniai duomenys, kurie skiriasi nuo Lietuvos, kur karaliauja PrestaShop ir OpenCart bei vietiniai komercinių platformų kūrėjai. Ar internetinių parduotuvių kūrimas tampa sudėtingas naudojant atvirojo kodo platformas? Tikrai ne, todėl lankstus požiūris į platformos pasirinkimą reiškia kūrėjų profesionalumą.
  3. Dizainerio sugebėjimai. El. parduotuvė paprastai nėra itin išvaizdi… Stop! Tai dar vienas mitas, kurį bando įpiršti nemokamos atvirojo kodo el. komercijos platformos. Tik nuo dizainerio talento ir sugebėjimų priklauso, kaip atrodys jūsų el. parduotuvė, dėl to pasižiūrėkite kitus kūrėjų darbus ir įvertinkite, kaip kūrybingai dirba dizaineris. Nesvarbu, kad kai kuriais darbais jis pats nesididžiuoja dėl klientų reikalavimų ir įnorių.
  4. Paslaugų kompleksiškumas. Atkreipkite dėmesį į tai, kiek papildomų paslaugų teikia kūrėjai. Jei jie ne tik kuria el. parduotuves, bet ir daro svetaines, tam tikrus pardavimų puslapius, naujienlaiškius, atlieka SEO (vidinį), konsultuoja rinkodaros klausimais ir t.t., jums šis faktas turi tik dar kartą patvirtinti, jog tokie kūrėjai sukurs ne tik el. parduotuvę, bet sugebės ją paruošti reklamai ir pardavimams. Užsisakydami paslaugų paketą išleisite daugiau, bet daugiau ir gausite iš vienų rankų. Tai taupo laiką ir nervus, patikėkite.
  5. Kaina. Tikriausiai nereikia priminti, kad geriau jau nemokamas arba brangus, negu pigus darbas. Tie, kas dirba pigiai, dažniausiai dirba atmestinai, negalvodami apie tolimesnį kliento aptarnavimą. Bėkite nuo tokių kūrėjų kuo toliau, nes turėsite daugiau bėdos, negu naudos. El. parduotuvės sukūrimo kaina nėra vieša. Ją gausite tik sulaukę konkretaus pasiūlymo, o ne pamatę vieną iš trijų standartinių planų, kurie paprastai tinka visiems…

Internetinių parduotuvių kūrimas – sunkus procesas. Atminkite, kad kūrėjai dažnai pervertina savo galimybes ir terminus pasako optimistinius, o ne realistinius. Tad, jei kažkas pasakė, kad padarys per 2 savaites, turėkite omenyje, jog visa tai truks 2 mėnesius, o kartais dar ilgiau. Kodėl taip yra? Bendravimas ir lūkesčių nesutapimas. Klientas dažnai ir pats nežino, ko nori, o kūrėjas dažnai bando klientui padaryti ir įrodyti „kaip geriau“, o ne kaip efektyviau. Tai sunkus procesas ir jam reikia ruoštis iš anksto – numatyti laiko ir resursų, įjungti „kantrybės rėžimą“.